REGULAMIN SPRZEDAŻY SKLEPU „STAROŚWIECZKA”
§1
POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1.
Sklep „Staroświeczka” działa na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie.
2.
Sklep „Staroświeczka” prowadzony jest
przez Aleksandrę Piętowską, prowadzącą działalność nierejestrowaną pod nazwą
„Staroświeczka”, posiadającą adres miejsca wykonywania działalności: ul. Aleja
Legionów 35/8, 41-902 Bytom.
3.
Zamówienia w Sklepie składane są z kont
Klientów prowadzonych przez serwisy społecznościowe Facebook/Instagram.
4.
Klient przed rozpoczęciem złożenia
zamówienia w Sklepie powinien każdorazowo zapoznać się z Regulaminem oraz jest
zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu od chwili jego akceptacji.
Złożenie zamówienia w Sklepie jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu.
§2
DEFINICJE
1.
Klient – każdy Usługobiorca, który zawarł
lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
2.
Konsument – osoba fizyczna, korzystająca
ze Sklepu w serwisach społecznościowych Facebook/Instagram w celu niezwiązanym
bezpośrednio z jej działalnością nierejestrowaną, lub zawodową.
3.
Produkt – dostępna pod adresem
www.instagram.com/staroswieczka, lub www.facebook.com/Staroświeczka rzecz
ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
4.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
5.
Sprzedawca – Aleksandra Piętowska
prowadząca działalność nierejestrowaną pod nazwą „Staroświeczka”, posiadającą
adres miejsca wykonywania: ul. Aleja Legionów 35/8, 41-902 Bytom, adres poczty
elektronicznej: staroswieczka@gmail.com.
6.
Umowa Sprzedaży – umowa zawierana lub zawarta między Klientem,
a Sprzedawcą za pośrednictwem drogi e-mailowej, lub poprzez wiadomość prywatną
w serwisie facebook/Instagram.
7.
Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta
z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w
ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym
wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na
odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
8.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta
składane za pomocą poczty elektronicznej lub poprzez serwis Facebook/Instagram
i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
9.
Wyrożnione relacje – zdjęcia w wyróżnionych relacjach „Dostępne”
pod adresem www.instagram.com/staroswieczka
10.
Sklep działający pod adresem www.facebook.com/Staroświeczka
11.
Dzień roboczy – jeden dzień od
poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
§3
KONTAKT ZE SKLEPEM
1. Adres
Sprzedawcy: Aleja Legionów 35/8, 41-902 Bytom
2. Adres
e-mail Sprzedawcy: staroswieczka@gmail.com
3. Numer
telefonu Sprzedawcy: 661-735-240
4. Klient
może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów
podanych w niniejszym paragrafie, oraz poprzez wiadomość prywatną
w serwisie Facebook/Instagram.
5. Klient
może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8:00 – 16:00.
§4
WARUNKI REALIZACJI UMOWY SPRZEDAŻY
PRODUKTÓW
4.1. ZAMÓWIENIA
1.
Oferta obejmuje produkty dostępne w wyróżnionych
relacjach, lub Sklepie.
2.
W celu złożenie zamówienia należy przesłać
informację o wybranym produkcie
w wiadomości prywatnej za pomocą serwisu Facebook/Instagram lub poprzez
wiadomość e-mail: staroswieczka@gmail.com.
3.
Po zaksięgowaniu wpłaty przez Sprzedawcę,
Produkt jest niezwłocznie wysyłany.
4.
Warunkiem złożenia Zamówienia przez
Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem
i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
5.
Umowa Sprzedaży zostaje zawarta po
złożeniu zamówienia oraz dokonaniu płatności na konto Sprzedającego.
6.
Klient może zamówić produkt robiony na
zamówienie indywidualne.
a. W
celu złożenia zamówienia klient powinien wysłać wiadomość prywatną do
Sprzedawcy za pośrednictwem serwisu Facebook/Instagram, lub drogą mailową.
b. Klient
uzgadnia ze Sprzedawcą szczegóły i czas realizacji zamówienia.
c. Przed
wysyłką zamówienia indywidualnego Sprzedawca wyśle Klientowi zdjęcie gotowego
produktu.
d. Warunki
odstąpienia od umowy oraz warunki reklamacji zanjdują się w §5
oraz §6 Regulaminu.
4.2. PŁATNOŚĆ
1.
Podane ceny Produktów przez Sprzedającego
są cenami brutto podane w polskich złotych (PLN). Ceny nie zawierają kosztów
dostawy.
2.
Płatność odbywa się przelewem tradycyjnym
na rachunek bankowy Sprzedawcy prowadzony pod numerem
10105015881000009071178314. W tytule przelewu należy określić przedmiot
zamówienia.
3.
Klient zobowiązany jest do dokonania
zapłaty w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia. Zapłata ceny
jest warunkiem wysłania towaru. W przypadku braku płatności w ww. terminie,
umowa ulega rozwiązaniu.
4.
Na życzenie Klienta Sprzedawca wystawia
fakturę.
4.3.
DOSTAWA
1.
Dostawa zamówionych towarów odbywa się
wyłącznie na terenie Polski, za pośrednictwem firmy InPost Sp. z o.o., DPD
Polska Sp. z o.o., lub poprzez odbiór osobisty pod adresem Sprzedawcy.
2.
W przypadku konieczności wydłużenia czasu
realizacji zamówienia Klient zostanie
o powyższym niezwłocznie poinformowany drogą e-mailową, lub poprzez wiadomość
prywatną w serwisie Facebook/Instagram w celu potwierdzenia nowych parametrów
zamówienia, np. terminu wysyłki lub składu zamówienia.
3.
Na termin dostawy Produktu składa się czas
kompletowania Produktu i czas dostawy Produktu przez przewoźnika. Czas
kompletowania Produktu wynosi 3 dni robocze.
§5
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1.
Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy
sprzedaży zawartej na odległość bez podania jakiejkolwiek przyczyny w przeciągu
14 dni kalendarzowych od daty otrzymania Produktu, składając stosowne
oświadczenie. Kupujący zobowiązany jest także zwrócić Sprzedającemu Produkt w
stanie niezmienionym, nieużywany – nie może nosić jakichkolwiek śladów
użytkowania, lub uszkodzeń. Zwrot ten powinien nastąpić niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni.
2.
Zwrot całej kwoty zapłaconej za zakupione
Produkty, nastąpi wyłączenie przelewem na wskazany przez Kupującego rachunek
bankowy.
3.
Zwrot Produktu następuję na koszt
Kupującego. Informuję, że nie przyjmuję żadnych przesyłek za pobraniem.
4.
Oświadczenie o odstąpieniu Umowy Sprzedaży
można złożyć na piśmie przesłanym pocztą bądź za pomocą wiadomości e-mail na
adres staroswieczka@gmail.com. Klient może skorzystać ze wzoru, który stanowi
załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
5.
W przypadku niedopełnienia przez
Kupującego warunków zwrotu, a w szczególności zwrócenie używanych lub
uszkodzonych produktów, niedopełnienie terminu złożenia oświadczenia – zwrot
nie zostanie przyjęty do realizacji, a odesłanie do Kupującego zwracanych
produktów nastąpi wyłącznie po powtórnym uiszczeniu wpłaty na wskazane przez
Sprzedającego konto bankowe kosztów wysyłki, zgodnej z aktualną taryfą na
stronie Sprzedającego.
§6
REKLAMACJA PRODUKTU
1.
Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego
(Dz.U. Nr 141, poz. 1176), Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego, jeżeli towar
konsumpcyjny jest niezgodny z umową.
2.
Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji w
ciągu dwóch lat od daty zakupu pod warunkiem zawiadomienia Sprzedającego o
wadzie w ciągu dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową
Sprzedaży.
3.
Reklamacja powinna zawierać:
a. oznaczenie
Klienta,
b. przedmiot
reklamacji,
c. okoliczności
uzasadniające reklamację,
d. żądanie
Klienta w związku z reklamacją.
4.
Reklamację należy składać na adres e-mail staroswieczka@gmail.com,
lub zgłosić pisemnie na adres sprzedawcy.
- Towary
odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w
§ 3 niniejszego Regulaminu.
6.
Kupujący może żądać doprowadzenia Produktu
do stanu zgodnego z Umową Sprzedaży przez jego nieodpłatną naprawę, albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagają
nadmiernych kosztów.
7.
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania
reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument - nie później niż
w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument,
a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie
Klienta uznał za uzasadnione
§7
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Sprzedawca
przetwarza dane osobowe swoich Klientów zgodnie z ustawą o ochronie danych
osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz.1000) oraz przepisami
ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U.
z 2013 r.poz. 1422 z późn. zm.).
2. Sprzedawca
może wykorzystywać pliki „cookies” własne oraz podmiotów trzecich.
3. Szczegółowe
postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się
w dokumencie „Polityka Prywatności Sklepu STAROŚWIECZKA”.
§8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin
wchodzi w życie z dniem publikacji w serwisie.
2. Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to
jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie,
w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O
każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym
wyprzedzeniem.
3. Do
regulaminu dołączony jest wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy jako
Załącznik nr 1.
4. W
sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Ustawy o świadczeniu
usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r,. Ustawy o prawach konsumenta
z dnia 30 maja 2014 r. oraz Kodeksu cywilnego.
5. Klient
ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej
platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Załącznik nr 1:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
……………………………………….
(miejscowość, data)
……………………………………….
……………………………………….
……………………………………….
……………………………………….
(imię, nazwisko, adres konsumenta)
Aleksandra Piętowska
Ul. Aleja Legionów 35/8
41-902 Bytom
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Ja, ……………………….………………………., niniejszym odstępuję od umowy, której przedmiotem są: .......................................................................................................................................................
Data zawarcia umowy: ……………………….……………………….
Data odbioru towaru: ……………………….……………..………….
Proszę o zwrot zapłaconej ceny na rachunek bankowy numer:
.......................................................................................................................................................
…………………………
podpis konsumenta
(podpis jest niezbędny tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)